Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Πρόγραμμα Μεγάλης Εβδομάδος και Αγίου Πάσχα 2014

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΝΕΑΣ ΚΡΗΝΗΣ & ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ Ν. ΚΡΗΝΗΣ

agiosioannis.neaskrinis@gmail.com     agiosioannis-neaskrinis.blogspot.com
 Λουκιανοῦ 1 Nέα Κρήνη ΤΚ 55132 – Καλαμαριά τηλ. 2310432322 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΠΑΣΧΑ 2014

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΒΡΑΔΥ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Σιγῆ, κατάνυξη, δέος, περισυλλογή καί ἀναμονὴ  παντοῦ κυριαρχεῖ. Ὁ εὐλογημένος λαὸς τοῦ Θεοῦ, συγκλονισμένος ἀπὸ τὸ Θεῖο Δρᾶμα καὶ βαθειὰ συγκινημένος ἀπὸ τὴ Μεγαλοβδομαδιάτικη κατάνυξη, συνοδεύει τὸ Θεῖο Νεκρό. Ἄδει καὶ ψάλλει ἱεροπρεπῶς: «Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ κατετέθης Χριστὲ καὶ Ἀγγέλων στρατιαὶ ἐξεπλήττοντο συγκατάβασιν δοξάζουσαι τὴν σὴν». Ἡ ἱερὴ πομπὴ εἰσέρχεται στὸ κοιμητήριο τῆς Καλαμαριᾶς. Ἐκεῖ θὰ ψαλλεῖ ἐπιμνημόσυνη δέηση «πρ ναπαύσεως τν ψυχν τν κεκοιμημένων πατέρων, γονέων, τέκνων, δελφν, φίλων κα συγγενν...». Σς καλομε ὅλους σ’ αὐτὸ τό προσκύνημα προσευχς, τιμς κα μνήμης.
ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΟΥ Ι. ΝΑΟΥ
ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
7.00’10.00’ πμ.    Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία.
7.30’9.30’ μμ.      Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου.

ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
7.00’9.30’ πμ.      Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων.
7.30’9.30’ μμ.      Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου.

ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ
7.00’9.30’ πμ.      Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων.
7.30’9.30’ μμ.      Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου καί τό τροπάριον τῆς Κασσιανῆς μοναχῆς.

ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
6.00’7.30’ πμ.      Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων, γιά τούς ἐργαζομένους.
6.00’7.30’ μμ.      Τό Μυστήριον τοῦ Ἱεροῦ Εὐχελαίου.
7.30’9.30’ μμ.      Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἱεροῦ Νιπτῆρος.

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ
7.00’9.00’ πμ.      Ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου.
7.00’11.00’ μμ.    Ἡ Ἀκολουθία τῶν  ΑΓΙΩΝ ΠΑΘΩΝ.

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
8.00’10.15’ πμ.    Ἡ Ἀκολουθία τῶν  ΜΕΓΑΛΩΝ ΩΡΩΝ.
10.15’12.15’ πμ.  Ὁ Ἑσπερινός τῆς ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΕΩΣ.
7.00’11.00’ μμ.    Ὁ Ὄρθρος τοῦ Μεγάλου Σαββάτου-Ἐγκώμια
9.30’ μμ.                  Ἡ ἔξοδός τοῦ  ΙΕΡΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ.
                                 Καὶ ἐπιμνημόσυνος δέηση στὸ Κοιμητήριον
                                 τῆς Καλαμαριᾶς.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΙΕΡΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ
Ἀλαμάνας – Βρυούλων – Κοιμητήριον Καλαμαριᾶς,– Κωνσταντίνου Καραμανλῆ. Δέηση πρό τοῦ Στρατοπέδου Νταλίπη – Ἀντ. Τρίτση – Ἀρριανοῦ – Ἀλαμάνας.

ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ
7.30’10.00’ πμ.    Ὁ Ἑσπερινός καί ἡ Θεία Λειτουργία.
11.00’ μμ.                Ἡ Παννυχίδα τοῦ Πάσχα.
12.00’-02:00πμ        Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ.
                                 Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
6.30’7.30’ μμ.      Ὁ Μέγας Ἑσπερινός τοῦ Πάσχα.«Η ΑΓΑΠΗ»

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
7.00’10.00’ πμ.    Ὁ ἀναστάσιμος Ὄρθρος καὶ ἡ Θ. Λειτουργία.
7.00’8.00’ μμ.      Ὁ Ἑσπερινός τῶν ἁγίων Ραφαήλ, Νικολάου καί Εἰρήνης στὸ παρεκκλήσιον τῶν ἁγίων, δίπλα στὸ Ναό μας.

ΤΡΙΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ  Τῶν ἁγίων Ραφαήλ, Νικολάου καί Ειρήνης.
7.00’ - 10.00’ πμ.     Ὁ ἀναστάσιμος Ὄρθρος καὶ ἡ Θ. Λειτουργία.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ Τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου.
7.00’10.00’ πμ.    Ὁ ἀναστάσιμος Ὄρθρος καὶ ἡ Θ. Λειτουργία.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ  Ἑορτὴ τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς.
7.00’10.00’ πμ.    Ὁ ἀναστάσιμος Ὄρθρος καὶ ἡ Θ. Λειτουργία.

ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ
·         Μὲ πολλοὺς τρόπους μπορεῖ κανεὶς νὰ προσεγγίσει τὰ Πάθη καὶ τὸν Σταυρὸν τοῦ Χριστοῦ, καὶ αὐτὸ ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸν τρόπο ζωῆς κάθε ἀνθρώπου.
Ὁ ἕνας τρόπος εἶναι ὁ ἀνθρωποκεντρικός, ὅπου κυριαρχεῖ ἔντονά τό συναισθηματικὸ στοιχεῖο. Ὁ ἄλλος εἶναι ὁ ἠθικός, ὅπου τά Πάθη καὶ ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ προσαρμόζονται σὲ γεγονότα ἀνθρώπινου βίου καὶ σὲ ὀδυνηρὲς προσωπικὲς καταστάσεις. Ὁ τρίτος τρόπος εἶναι ὁ Θεολογικός, ὅπου κυριαρχεῖ ἡ πραγματικότητα καὶ βιώνεται ἡ κατάνυξη, ποῦ συνδέεται ἀναπόσπαστα μὲ τὴν χαρμολύπη. Εἴθε θεολογικὰ νὰ προσεγγίσουμε τὴν Ἁγία καὶ Μεγάλη Ἑβδομάδα.
·         Ὁ Θεῖος Πρόκλoς, ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, ὀνομάζει τὸ Πάθος τοῦ Χριστοῦ καθάρσιο, τὸν θάνατό Του ἀφορμὴ ἀθανασίας, ἀφοῦ ἀνέτειλε τὴν ζωήν, τὴν κάθοδο στὸν Ἅδη, γέφυρα τῶν ἀπ’ αἰώνων νεκρωθέντων πρὸς τὴν ἀναβίωση, τὴν μεσημβρία, κατὰ τὴν ὁποία καταδικάστηκε σὲ θάνατο ὁ Χριστός, ἀνάκληση τῆς δειλινῆς καταδίκης του ἀνθρώπου στὸν Παράδεισο, τὸν Σταυρό, ἰατρὸ τοῦ δένδρου τοῦ Παραδείσου, τὰ καρφιά, ὅτι προσήλωσαν καὶ ἐκάρφωσαν μὲ τὴ θεογνωσία τὸν Κύριο πού κατέσπειρε τὸν θάνατο, τὶς ἄκανθες, βότρεις τοῦ Ἰουδαϊκοῦ ἀμπελῶνος, τὴν χολή, πρόξενο τοῦ μέλιτος τῆς Πίστεως καὶ παρήγορο τῆς πονηρίας τῶν Ἰουδαίων, τὸν σπόγγο, ὅτι ἐσπόγγισε τὴν κοσμικὴ ἁμαρτία, τὸν κάλαμο, ὅτι πολιτογράφησε τοὺς πιστοὺς στὸν οὐρανὸ καὶ συνέτριψε τὴν τυρρανία τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως, τὸν Σταυρό, ὡς σημεῖο ἀντιλεγόμενο ἀπὸ τοὺς ἀπίστους καὶ δοξαζόμενο ἀπὸ τοὺς πιστούς.
·         Τὸ Πάθος καὶ σταυρικὴ θυσία τοῦ Χριστοῦ εἶναι φανέρωση καὶ ἐκδήλωση τῆς μεγάλης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸ ἀνθρώπινο γένος. Δικαιολογημένα λοιπὸν ψάλλει Ἐκκλησία:

«Ἐξηγόρασας ἡμᾶς ἐκ τῆς κατάρας τοῦ νόμου,
τῷ τιμίῳ σου αἵματι· τῷ Σταυρῷ προσηλωθεῖς,
καὶ τῇ λόγχῃ κεντηθεῖς, τὴν ἀθανασίαν
ἐπήγασας ἀνθρώποις·Σωτὴρ ἡμῶν, δόξα σοί».

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ