ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΝΕΑΣ ΚΡΗΝΗΣ &
ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ Ν. ΚΡΗΝΗΣ
agiosioannis.neaskrinis@gmail.com agiosioannis-neaskrinis.blogspot.com
Λουκιανοῦ 1 Nέα
Κρήνη ΤΚ 55132 – Καλαμαριά τηλ. 2310432322
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΠΑΣΧΑ 2014
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΒΡΑΔΥ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ
ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Σιγῆ, κατάνυξη, δέος, περισυλλογή καί ἀναμονὴ παντοῦ κυριαρχεῖ. Ὁ εὐλογημένος λαὸς τοῦ Θεοῦ,
συγκλονισμένος ἀπὸ τὸ Θεῖο Δρᾶμα καὶ βαθειὰ συγκινημένος ἀπὸ τὴ
Μεγαλοβδομαδιάτικη κατάνυξη, συνοδεύει τὸ Θεῖο Νεκρό. Ἄδει καὶ ψάλλει
ἱεροπρεπῶς: «Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ κατετέθης
Χριστὲ καὶ Ἀγγέλων στρατιαὶ ἐξεπλήττοντο συγκατάβασιν δοξάζουσαι τὴν σὴν».
Ἡ ἱερὴ πομπὴ εἰσέρχεται στὸ κοιμητήριο τῆς Καλαμαριᾶς. Ἐκεῖ θὰ ψαλλεῖ
ἐπιμνημόσυνη δέηση «ὑπὲρ ἀναπαύσεως
τῶν
ψυχῶν
τῶν
κεκοιμημένων πατέρων, γονέων, τέκνων, ἀδελφῶν, φίλων καὶ συγγενῶν...». Σᾶς καλοῦμε ὅλους σ’ αὐτὸ τό προσκύνημα
προσευχῆς, τιμῆς καὶ μνήμης.
ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΟΥ Ι. ΝΑΟΥ
ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ
ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Καὶ
ἐπιμνημόσυνος δέηση στὸ Κοιμητήριον
τῆς Καλαμαριᾶς.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΙΕΡΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ
Ἀλαμάνας – Βρυούλων – Κοιμητήριον
Καλαμαριᾶς,– Κωνσταντίνου Καραμανλῆ. Δέηση πρό τοῦ Στρατοπέδου Νταλίπη – Ἀντ.
Τρίτση – Ἀρριανοῦ – Ἀλαμάνας.
ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ
12.00’-02:00πμ Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ.
Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία.
ΚΥΡΙΑΚΗ
ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
ΤΡΙΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Τῶν ἁγίων Ραφαήλ, Νικολάου καί
Ειρήνης.
ΤΕΤΑΡΤΗ
ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ Τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Ἑορτὴ τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς.
ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΜΕΓΑΛΗΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ
·
Μὲ πολλοὺς τρόπους μπορεῖ κανεὶς νὰ προσεγγίσει τὰ Πάθη καὶ τὸν Σταυρὸν τοῦ Χριστοῦ, καὶ αὐτὸ ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸν τρόπο ζωῆς κάθε ἀνθρώπου.
Ὁ ἕνας τρόπος εἶναι ὁ ἀνθρωποκεντρικός, ὅπου κυριαρχεῖ ἔντονά
τό συναισθηματικὸ στοιχεῖο. Ὁ ἄλλος εἶναι ὁ ἠθικός, ὅπου τά Πάθη καὶ ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ προσαρμόζονται σὲ
γεγονότα ἀνθρώπινου βίου καὶ σὲ ὀδυνηρὲς προσωπικὲς καταστάσεις. Ὁ τρίτος
τρόπος εἶναι ὁ Θεολογικός, ὅπου κυριαρχεῖ ἡ πραγματικότητα καὶ
βιώνεται ἡ κατάνυξη,
ποῦ συνδέεται ἀναπόσπαστα μὲ τὴν χαρμολύπη. Εἴθε θεολογικὰ νὰ προσεγγίσουμε τὴν
Ἁγία καὶ Μεγάλη Ἑβδομάδα.
·
Ὁ Θεῖος
Πρόκλoς, ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως,
ὀνομάζει τὸ Πάθος τοῦ Χριστοῦ καθάρσιο,
τὸν θάνατό Του ἀφορμὴ ἀθανασίας, ἀφοῦ
ἀνέτειλε τὴν ζωήν, τὴν κάθοδο στὸν Ἅδη,
γέφυρα τῶν ἀπ’ αἰώνων νεκρωθέντων πρὸς τὴν ἀναβίωση, τὴν μεσημβρία, κατὰ τὴν ὁποία καταδικάστηκε σὲ θάνατο ὁ Χριστός, ἀνάκληση
τῆς δειλινῆς καταδίκης του ἀνθρώπου στὸν Παράδεισο, τὸν Σταυρό, ἰατρὸ τοῦ δένδρου τοῦ Παραδείσου, τὰ καρφιά, ὅτι προσήλωσαν καὶ ἐκάρφωσαν μὲ τὴ θεογνωσία τὸν Κύριο πού
κατέσπειρε τὸν θάνατο, τὶς ἄκανθες, βότρεις
τοῦ Ἰουδαϊκοῦ ἀμπελῶνος, τὴν χολή, πρόξενο
τοῦ μέλιτος τῆς Πίστεως καὶ παρήγορο τῆς πονηρίας τῶν Ἰουδαίων, τὸν σπόγγο, ὅτι ἐσπόγγισε τὴν κοσμικὴ ἁμαρτία,
τὸν κάλαμο, ὅτι πολιτογράφησε τοὺς πιστοὺς
στὸν οὐρανὸ καὶ συνέτριψε τὴν τυρρανία τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως, τὸν Σταυρό, ὡς σημεῖο ἀντιλεγόμενο ἀπὸ τοὺς
ἀπίστους καὶ δοξαζόμενο ἀπὸ τοὺς πιστούς.
·
Τὸ Πάθος καὶ ἡ σταυρικὴ θυσία τοῦ Χριστοῦ εἶναι φανέρωση καὶ ἐκδήλωση τῆς μεγάλης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸ ἀνθρώπινο γένος. Δικαιολογημένα λοιπὸν ψάλλει ἡ Ἐκκλησία:
«Ἐξηγόρασας
ἡμᾶς ἐκ τῆς κατάρας τοῦ νόμου,
τῷ τιμίῳ
σου αἵματι· τῷ Σταυρῷ προσηλωθεῖς,
καὶ τῇ λόγχῃ κεντηθεῖς, τὴν ἀθανασίαν
ἐπήγασας
ἀνθρώποις·Σωτὴρ ἡμῶν, δόξα σοί».
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ